Open Space Czy Pokoje?

open space czy pokoje

Open space czy pokoje? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które stają przed wyzwaniem urządzenia przestrzeni biurowej. Jakie są plusy obu tych rozwiązań? Poniżej znajdziesz odpowiedź, co z pewnością pomoże Ci wybrać opcję najlepszą dla Ciebie.

Plan open space

Open space czy pokoje?

To pytanie należy sobie zadać na samym początku planowania projektu. Podstawowym i niezaprzeczalnym plusem przemawiającym na korzyść otwartej przestrzeni jest możliwość usytuowania większej ilości stanowisk.

Dodatkowym argumentem, który przemawia za tego typu rozwiązaniem jest możliwość stałej współpracy między pracownikami przy zapewnieniu każdemu z nich własnego stanowiska pracy. W niektórych zawodach bliski kontakt z zespołem jest wymagany, a przestrzeń typu open space znacznie to ułatwia. Pracownicy siedząc blisko siebie również żyją w bliższej relacji. Pomagają sobie nawzajem. Może to wpływać jednocześnie na atmosferę w pracy, a jak wszyscy wiemy dobra atmosfera w zespole daje lepsze efekty i pozwala utrzymać sprawdzonych pracowników przez wiele lat.

Kolejnym plusem tego typu rozwiązania jest możliwość posadzenia lidera razem z pracownikami. Osoba decyzyjna nie tylko jest blisko pracowników, którym pomaga, ale czuwa też nad sprawną realizacją projektów.

Projekt.

slide 1
Sala widok
Widok na Sale
Image Slide 1
"Biurko Szefa"
Image Slide 3
Szef za biurkiem
Image Slide 3
Stół Konferencyjny
Image Slide 3
Kuchnia
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

Realizacja.

slide 1
Sala widok
"Biurko Szefa"
Image Slide 1
Biurko KOS
Image Slide 3
Stanowiska Pracy
Image Slide 3
Stół Konferencyjny
Image Slide 3
Miejsce na drukarki
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
biuro przed

*biuro przed wymianą mebli

Czy jednak pokoje?

Przejdźmy zatem do plusów podzielenia przestrzeni na pokoje.

Podstawową sprawą jest prywatność i możliwość spotkania w „cztery oczy”. Szczególnie ważna, gdy jesteś na kierowniczym stanowisku. We własnym gabinecie możesz czuć się swobodnie. Rozmawiać z pracownikami i kontrahentami o sprawach, które nie koniecznie wszyscy powinni słyszeć.

Przestrzeń taka ułatwia też bezpośredni, osobisty kontakt z klientem. W często gwarnym open space nie łatwo jest przyjmować klientów/petentów. Oczywiście znamy sposoby jak to ułatwić. Nigdy jednak nie osiągniesz takiego komfortu jak we własnym gabinecie.

Własny pokój ułatwia skupienie podczas pracy, którą musisz w ciszy wykonać sam. W przestrzeni typu open space współpracownicy mogą przeszkodzić Ci w dowolnym momencie. Kiedy skupiasz się na pracy, zaczynasz wpadać w „trans” nie jest mile widziane, żeby ktoś lub coś Cię z niego wyrwało. W wydzielonym pokoju zawsze możesz się zamknąć i wywiesić na drzwiach karteczkę „nie przeszkadzać”.

open space czy pokoje?

Plusów jest wiele zarówno po jednej jak i drugiej stronie. Warto spojrzeć na każde biuro indywidualnie i dopasować je do potrzeb wynikających ze specyfiki branży i charakteru biura. Jeśli przestrzeń jest duża to często stosuje się połączenie obu tych rozwiązań. Układ, który sprawdzi się u konkurencji niekoniecznie może zostać wdrożony u Ciebie. Jeśli nie jesteś pewien jakie rozwiązanie sprawdzi się w Twoim biurze:

Napisz do nas!

Daj znać jakie największe plusy widzisz w przestrzeni, w której Ty pracujesz. Będziemy bardzo wdzięczni za komentarz.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top

Odbierz 5% rabatu na wszystko!

❤️ otrzymaj kod rabatowy już na pierwsze zakupy!

❤️ informacje o najnowszych promocjach, nowościach produktowych.

❤️ praktyczne wskazówki dotyczące poprawy efektywności Twojego biura.

❤️ zniżki na nasze produkty.

❤️ triki do zastosowania we wnętrzach.

❤️ aranżacje i inspirację warte Twojej uwagi.

I duuuużo więcej …

Zapisz się do newslettera

Przez podanie adresu e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jak również zgodę na wykorzystywanie urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego w rozumieniu art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego.